lørdag 16. august 2008

En fantastisk bra sommer, og høsten med studier er i gang.

Det ble vist lite med blogging i sommer enda jeg har vært i Ås hele tiden. Men det betyr jo bare at jeg har hatt det bra og vært opptatt med å nyte det hele.

I starten på sommeren, dvs starten på den perioden hvor de fleste studenter hadde forlatt Ås, dreide seg mest om å teste nye ting. På en uke testet jeg; luftpistolskyting, nettdating, skating, sushi og jogging. Tror det var en ting til, men jeg klarer ikke å komme på hva. Masse artig!! Men jeg fikk jo skrubbsår da så klart av skatinga. :o)

Den 18.juli hadde jeg min siste dag i Anticimex, noe som jo var litt trist ettersom jeg har likt jobben godt. Jeg savner mine gode kollegaer! Det var samtidig utrolig deilig å få ferie siden jeg ikke hadde hatt noe fri siden jeg begynte 6.august i fjor.

I ferien min, som skulle være 3 uker var jeg først en tur hjemme den aller første helga. Det var godt å komme helt hjem til Nore en tur, og jeg fikk vært sammen med familien og med Halvor som jeg nesten aldri får møtt ellers.
Andre helga dro jeg til Stavanger og fikk med meg Gla maten. Kjempe gøy! Jeg kjørte til Lyngdal på fredagen og grilla med Jørn Erik, Gina, Jørgen og Kristoffer på en hytte der mens jeg vente på Arne Christian som jobba til åtte. Så dro Arne Christian og jeg videre til Stavanger og bodde i telt på Mosvangen camping. Vi besøkte Odd Henning som hadde besøk av sin kjære Marianne. Veldig koselig!
Og ekstra gøy var det jo at jeg møtte Simen, min tidligere Heimensamboer, i en bitte liten speedo i Stavanger sentrum hvor han gikk rundt med surfebrett og skulle gi surfekurs til forbipasserende i vågen. Utdrikkningslag med andre ord. Uflaks at det pluttselig stod kjentfolk der. Og jeg så en temmelig bekymret mine over ansiktet, for det var jo litt politi i området. Er det lov til å gå rundt i Speedo å gi surfeundervisning i sjøen helt inderst i havna på Gla maten skal tro?
På vei tilbake fra Stavanger overnattet jeg fra søndag til mandag på hytta med Jørn Erik, Gina og Kristoffer. Jørn Erik mekka pannekaker som vi spiste med krem og syltetøy. Nam!! :o)

Midt i min andre ferieuke fikk jeg meg jobb, så da ble det brått litt slutt på ferie. Så nå jobber jeg litt på Ås Avlastningshjem, der Håkon også jobber. Jeg trives veldig godt med det. Det er utrolig spennende med utfordringene det gir å jobbe med psykiatriske pasienter. Jeg håper jeg får litt vakter utover høsten.

Fra denne uken av begynte skolen igjen. Jeg følte meg totalt lost første dagen. Kjente ingen... Alle jeg har gått med er ferdig. Det er bare noen får som jeg er på hei med som er igjen.
Men heldigvis har jeg i løpet av en uke blitt litt kjent med noen.
Jeg har også oppdaget at jeg jo kjenner de fleste som jobber på Meieribygget nå, så disse snakker jeg med i gangene. Også har jeg fått plass til å skrive hovedoppgave, og allerede byttet veileder en gang. Veilederen min har fått ny jobb.. Men jeg tror det skal ordne seg.

Jeg har forresten forstått at det er et nytt tema i Laget dette året. I fjor var det tema bryllup. Mange som hadde forlovet seg i fjor sommer. Men i år er temaet baby. Det tyter ut med mager her og der.. ;o) Blir koselig med babyer på lagsmøtene på nyåret.

Ha en velsignet helg!!

1 kommentar:

Eli sa...

Hei Bjørg. Nå må du oppdatere bloggen din snart ;) Litt har jo skjedd. Jeg følger bloggen din!!:) Ellers kan du jo ta en titt på min også, en gang du kjeder deg og trenger pause fra masteroppgaveskriving: godtesyk.blogspot.com
:) klem fra Eli